Lers
Kiad: Activision
Fejleszt: Infinity Ward
Platform: PS2, Xbox, NGC
Tpus: FPS, Vilghbors
Ht igen, az Activision nem igazn pocskolta az idejt manapsg, ugyanis majdhogynem egyszerre ksztette el a CoD2 hrom vltozatt. A PC-s, az X360-as s a specilis CoD2 – Big Red One-t, amit az els genercis konzolokra ksztett el, vagy nevezzk ket msodik genercisnak, vagy inkbb harmadiknak, vagy before-gennek?!? Kinek hogyan tetszik, no mindegy, szval PS2-re s a j reg XBoxra! A nagyt al rakott Big Red One egy egszen rdekes kis project, ugyanis ez az els CoD, amin igazn rezni lehet a konzolokra annyira jellemz arcade stlust s mgis valahol megmarad CoD-nak lenni, aminek mi egyszeri jzerek, csak rlni tudunk vala!

A PC-s vltozatrl, kedves jjonc kollegm Chocho mr lekarcolt egy igencsak objektv cikket, amiben rszletesen lerta nektek, hogy mi hogyan s mennyire sikerlt az annak idejn csak v jtknak titullt jtk folytatsban. Itt most igyekszem amennyire csak lehet elvonatkozatni a PC-s gammtl, br nem lesz knny dolgom, hiszen a Big Red One-nal prhuzamban azt is tolom s igencsak elfogult vagyok vele szemben. Ugyanis be kell hogy valljam; nekem valami elkpeszten tetszik a project. Teht, szksgem volt kb. 1 napra, amikor is elvontam magamat a monitor ell s „meglljt” parancsolva aszontam, hogy NEM! Nem szabad a PC el lnm, amg tisztessgesen le nem teszteltem a boxos verzit. gy is tettem, betartottam a kiszabott hatrokat s nem kellett hozz tlsgosan sok id, hogy megszeressem ezt az igencsak kellemes programot. Egybknt aki nem tudn a Bid Red One egy msodik vilghbors legends osztaga volt az amerikai hadernek, akiket a ltez sszes helyen bevetettek s nem is tudom mi lett volna a vilggal, ha k nincsenek a megfelel idben a megfelel helyen. Tudom, hogy rengetegen vannak, akik mr unjk ezt a sok amerikaiakat hipe-ol jtkot s filmet. Valahol egyet rtek velk, hiszen Amerika is csak egy nagyhatalom a sok kzl, minden j s rossz tulajdonsgval egytt. De egy valamit ne felejtsnk el, pontosabban mondva kt fontos dolgot. Elszr is; Ameriknak ksznhetjk, hogy mindkt vilghbort elvesztettk a nmetek s ez nem kis dolog! A msik fontos tny meg az, hogy Amerikban minden egyes katona nkntes volt, teht az letket adtk a hazrt s a vilgrt. Tudom, hogy ott volt Pearl Harbour, ami miatt msodjra is belptek a hborba, de azt is megtehettk volna, hogy visszacsapnak utna meg hagyjk az egszet annyiban. De k nem ezt tettk, killtak mellettnk, pontosabban Eurpa mellett, s nem egy fikat vesztettk el emiatt a lpsk miatt… De hagyjuk a trtnelmet s a politikt.

Mitl j, hogy arcade, mitl nem?!
Mint azt gondolom mindannyian tudjtok az arcade kifejezs tulajdonkppen a jtktermekbl szrmazik, aminek az a lnyege, hogy a jtk amivel nyomulunk mindenkppen legyen prgs, legyen egyszer, magval ragad, lehengerl s mindenkppen nehz, ami miatt lehetleg sok-sok pnzt dobjunk bele a gpbe. Ezek a tulajdonsgok mg mindig rezhetek egy vrbeli konzol jtkban, ahol arra trekednek a ksztk, hogy leszgezzk a vsrlt a tv el, s arra sarkaljk t, hogy mindig jra s jra prblkozzon, sose adja fel a harcot, a versenyt, vagy ppen azt, amirl az egsz szl. Ennek rdekben mindent megtesznek, vagy folyamatosan klnbz djakkal jutalmaznak minket, vagy a trtnet elrehaladtval klnbz specilis fcsrk unlokkoldnak, aminek mindenki rl, s tovbb jtszik. Ez az irnyvonal itt is erteljesen rezhet, ami miatt nagyon nehz abbahagyni, a vgkimerlsig nyomja az ember. A jtkmenet rendkvl vltozatos, itt nem rezhetek az jra s jra ismtld elemek. Szinte minden egyes plyn van valami jdonsg, ami miatt az ember azt mondja magnak, hogy na mg ezt a plyt, na mg egy utolst s gy tovbb. Szval remek munkt vgeztek ebbl a szempontbl is. Rengeteg helysznen fogunk harcolni, lesznek lepusztult vrosok, afrikai sivatag, partraszlls s ami a legfontosabb, rengeteg rdekes jrm vezetse. Ezek listjban szerepel a legends amcsi tank a Sherman vezetse, egy partraszll haj vagy ppensggel egy nehz bombzban val harc, ahol 3-4 klnbz pozciban is lehet kzdeni a tllsrt. Lehetnk farok, als gmb s orrlvszek is egyben, ezenkvl akr a lenti terepet is bombzhatjuk, azt tesznk, ami csak tetszik, rajtunk mlik! Rengetegszer fogunk lgelhrt lvegeknl, vagy gppuskallsnl kzdeni. Nagyon j mka, feldobja a hangulatot, a nmetek csak gy hullanak mint a legyek. De pontosan ezekbl a dolgokbl addnak a jtk hinyossgai s hibi is. Arrl van sz, hogy mivel elvileg trtnelmi esemnyekrl van sz, azokat ljk t, ezrt az ember azt szeretn, ha legalbb minimlis szinten lethek lennnek a csatk. Ezt bizonyos rtelemben sikerlt is teljesteni, de csak minimlisan.

A hbor pokla, amibe beletartozik a kamera mozgatsa, a robbansok, fizika, hangeffektek, a kiablsok stb. teht az audiovizulis dolgok. Ezekben mind remekel a program. DE s itt van egy nagy de!!! A nmetek mind egytl egyik debilek, alig vonulnak fedezkbe, mindig van egy pont ahonnan el tudjuk tallni ket, mg a mi embereink, fleg a fszereplk, sose kapnak tallatot, vagy ha vletlenl igen, legyen az puskalvs, vagy akr tank tallat, akkor sem halnak meg, csak megremegnek s hell, ennyi. Az A.I. valami katasztroflis, sokszor elfordul, hogy a mi katonink s a nmetek egymstl fl mterre kzdenek s senki sem tallja el a msikat, addig, amg mi bele nem avatkozunk a csatba. Vagy sokszor nem tudunk megmozdulni a sajt emberinktl, pl. a legtbbszr az van, hogy az egyik katona kinyitja neknk az ajtt, utna meg nem megy elre, hanem szpen megll ott ahol van, ami miatt vagy lelvik, mint a kutyt, vagy neknk kell lelni, hogy harcolhassunk, mivel nem ltunk tle semmit… gz, fleg egy ilyen sznvonalas jtkban! Az egsz jtkmenet agyon van scriptelve, abszolt semmi szabadsgot nem adnak neknk, mg fele annyit sem, mint a PC-s vltozatban. Persze egyrtelm, hogy ez azrt van, hogy folyamatosan prgs legyen a jtkmenet s hogy beren tartson minket, de akkor is ez mr nagyon durva. Akr egy szaggatott vonalat is hzhattak volna, hogy erre kell menni oszt ksz, ha tetszik ha nem. Vagyis nem is lett volna erre szksg, mert msfel nem nagyon lehet menni, csak amerre KELL! Ez bizony baj, annak, aki egy hbor szimultorra vgyik, de akit ez nem rdekel, csak akar egy jt harcolni, az nagyon jl fog szrakozni ezt garantlom!

A grafika egszen elkpeszten szp. Kln dicsretet rdemelnek a ksztk azrt, hogy a manapsg agyon sztrolt bump mappinget szinte teljesen hanyagoltk belle, ami miatt sokkal letszerbb az sszhats, nem rezzk azt, hogy minden fmbl vagy ppen manyagbl van. A szinkronsznszek nagyon jk, de ez manapsg mr megszokott, igaz a fszereplk kiss egy kaptafra kszltek, van a komoly de igencsak kemny harcos-vezet aki nem rti a pont, csak parancsokat osztogat, van a nagyszj de tks pongyros, a hallgatag de gyilkolgp texasi, aki termszetesen tjszlssal tolja a szvegeket, az okostojt szemveges, aki bebizonytja, hogy sszel is lehet harcolni s a tbbi s a tbbi. Mi persze egy bds szt nem fogunk szlni az egsz jtk alatt, de ezt mr megszokhattuk. Mindezek ellenre a hangulat akkor is nagyon j, mindent egybe vetve egy egszen erteljesen J programmal van dolga annak aki kiprblja. Tiszta szvbl csak ajnlani tudom mindenkinek! Jah, mg valami gy a vgre; manapsg igencsak divat lett, hogy a jtkok nem tmogatjk a split screent, csak az X-Live-ot. Itt szerencsre van system link is azoknak, akik megtehetik, hogy tbb gpet sszektnek. Mivel nekem ilyesmi csak ritkn adatik meg, ezrt nem tudok semmi rdemlegeset mondani a multiplayerrl. De tudva, hogy ez a CoD sorozat legersebb tulajdopnsga, bzom benne, hogy senki sem fog csaldni benne!

Forrs: Gamekapocs |